YALÇIN
ERDEN
Muhtarlık
İşleri Müdürü
E-Posta:
muhtarlıkisleri@akdeniz.bel.tr
Telefon: (0324) 238 79 54
Muhtarlık İşleri Müdürünün Görevleri
- Muhtarlık İşleri Müdürlüğünü Başkanlık Makamına karşı temsil eder.
- “Müdürlüğün Görevleri” kısmında tanımlanmış tüm işleri koordine eder, etkili ve verimli bir şekilde sonuçlanmasını sağlar.
- Muhtarlık İşleri Müdürlüğünün bünyesinde yeni alt birimler kurulması, kurulan alt birimlerin ayrılması ya da birleştirilmesi, alt birimlerin adlarının veya fonksiyonlarının değiştirilmesini Başkanlık makamından olur alarak düzenler.
- Müdürlüğün yıllık Performans Programını ve buna bağlı olarak bütçesini hazırlar.
- Muhtarlık İşleri Müdürlüğünün Tahakkuk Amiri, Harcama Yetkilisi ve Müdürlük personelinin Disiplin Amiridir.
- Performans Hedefleri ve Bütçesine göre bir yıl boyunca kullandığı kaynakları ve yaptığı faaliyetleri gösteren Yıllık Faaliyet Raporunu hazırlar.
- Müdürlüğün ihtiyacı olan mal ve hizmet alımı işlerini yürütmek, bu kapsamda 4734 sayılı Kanuna göre ihale yetkilisi olarak görev yapmak
- Müdürlüğün mevcut dosya, evrak ve diğer bilgilerinin, Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü’nce belirlenen “Standart dosya Planı” formatına uygun olarak, Müdürlük personeli tarafından düzenlenmesini ve arşivlenmesini sağlar.
- Tüm dosya, evrak ve bilgiler için mevzuatın öngördüğü şekilde “Saklama Planı” oluşturur, süresi gelenlerin imha edilmesini sağlar.
- Müdürlüğün çalışma yönetmeliğini hazırlamak, meclise sunmak ve alınan kararın 3011 Sayılı Kanun’un 2.maddesi gereğince ilan edilmesini sağlamak.
- İş süreçlerinin iyileştirilmesine yönelik çalışmalar yapar.
- Personelin eğitim ihtiyaçlarını belirleyerek, eğitim almalarını sağlar.
- Mesai saatlerinin etkin, verimli kullanılması ve birim personelinin uyum içinde çalışmasını sağlar.
- Birimi ile ilgili faaliyet raporlarının periyodik olarak hazırlanması ve Başkanlık Makamı’na sunulmasını sağlar.
- İş güvenliğini sağlar ve çalışma ortamını sürekli geliştirme çabası içinde olur.
- Birim personelinin görev, yetki ve sorumluluklarını belirler, görevli personelin disiplin amiri olarak görev sorumluluklarını yerine getirir.
- Belediye Başkanı veya bağlı olduğu Başkan Yardımcısının verdiği diğer ek görevleri yasalar çerçevesinde yapar.
- İçişleri Bakanlığı tarafından www.muhtar.gov.tr üzerinden oluşturulan Muhtar Bilgi Sisteminin koordinasyonunu sağlar.
- MBS aracılığıyla Belediyemize iletilen talep, şikâyet, öneri ve isteklerin mevzuatta belirtilen sürelerde karşılanmasını ve sonuçlandırılmasını takip eder.
- Müdürlükler tarafından yapılacak geri dönüşlerin MBS’ deki talep, şikâyet, öneri ve isteğinin tam karşılığı olup olmadığını sorgular, sonuçların etkinliğini denetler ve iyileştirilmesini sağlar.
- MBS haricinde muhtarlıklardan gelen (bizzat, telefonla, e-maille, dilekçe ile vb) her türlü talebin uygun birime ve uygun kişilere yönlendirilmesini sağlar ve sonuçların uygunluğunu denetler.
- MBS üzerinden veya başka yollarla muhtarlardan gelen tüm talep, şikâyet, öneri ve isteklerle ilgili istatistikî kayıtları ve raporları Başkanlık Makamı’na sunar.
- Özellikle karşılanamayan taleplerle ilgili gerekçe raporları oluşturur.