-
Yürürlükteki mevzuat hükümleri ve 5393 sayılı
Belediye Kanununun 49. Maddesi ile Mahalli İdareler Norm Kadro İlke ve
Standartlarına Dair Yönetmelik ve diğer yürürlükteki
ilgili mevzuata uygun olarak Belediyenin İnsan Kaynakları ve Eğitim
işlerinin yürütülmesini sağlamak.
-
Üst yönetici ve birim Müdürü olarak
görevlendirilen memurlar hakkında 5393 sayılı Belediye Kanununun 49.
Maddesi gereğince Belediye Meclisine bilgi sunmak.
-
Belediyemize ilk defa veya nakil yoluyla atanacaklarla ilgili kanun,
tüzük, yönetmelik ve genelgeler doğrultusunda gerekli
işlemlerin yapılmasını sağlamak.
-
Mahalli İdareler Personelinin Görevde Yükselme ve Unvan
Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik gereği Sınav komisyonunu
oluşturmak ve sınavların yapılması, sonuçlandırılması ve
tutanakların hazırlanması ile muhafazasını sağlamak.
-
Sınavı kazananlara sınav sonuçlarını bildirip atama işlemlerinin
yapılmasını sağlamak.
-
Müdürlüklerinin önerileri üzerine adaylık
sürecini tamamlayan başarılı Memur personelinin asaletlerinin
tasdikini, başarısız olanların süresi bitiminde kurumla ilişkilerinin
kesilmesini sağlamak.
-
Personellerin kurum içi ve kurumlar arası görevlendirme, nakil,
emeklilik, istifa v.s. ile ilgili tüm işlemlerinin yapılmasını
sağlamak.
-
Başkanlık personelinin disiplin, tahakkuk ve özlük işlerini
yürütmek, verilecek ceza ve ödülleri yasalara uygun
olarak uygulamak.
-
Memur kadrolarının derece ve unvan değişikliklerini hazırlayıp, kadro ihdas
ve iptal tekliflerini belediye meclisine sunmak.
-
Emeklilik talebinde bulunanların durumunu incelemek ve emekliliğe hak
kazanan personelin işlemlerini yapmak, ayrıca yaş haddinden emekli
olacakları belirlemek ve gerekli işlemleri yapmak.
-
Sosyal Güvenlik Kurumu, Emekli Sandığı vb. sosyal güvenlik
kuruluşları, öğrenim değişikleri ve askerlikle ilgili intibak işlemleri
gibi çalışanların her türlü intibak işlemlerini yapmak.
-
Yıllık ,mazeret, hastalık,ücretsiz izin,evlilik, ölüm ve
doğum izinlerine ilişkin işlemleri yapıp kayıtlarını tutmak.
-
İşçiler dışındaki kamu görevlilerinden sonu “0” ve
“5” ile biten yıllar ile beyan değişikliklerinde mal beyanı
almak incelemek ve yürürlükteki mevzuata göre gerekli
işlemlerin yapılmasını sağlamak.
-
5393 sayılı Belediye Kanunun 49.maddesi gereğince kadro karşılığı belirli
sürelerle yapılan sözleşmeler ile çalışan personelin
tüm iş ve işlemlerinin yürütülmesini sağlamak.
-
Aday memurların,adaylık süresindeki eğitimi için ilgili
yönetmelik çerçevesinde gerekli eğitim programlarını
hazırlamak ve bu program doğrultusunda eğitimin yapılmasını sağlamak.
-
4857 sayılı İş Kanununun ilgili maddeleri gereğince; iş akdi fesh edilen
veya emekli olmak isteyen işçilerin ihbar ve kıdem tazminatlarının
onayını almak, tazminatları hesaplayarak ödeme emri düzenlemek ve
Kadro Müdürlüğünce imzalanan ödeme emirlerini Mali
Hizmetler Müdürlüğüne bildirmek.
-
6331 sayılı İș Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ve ilgili mevzuatı gereğince
belediyemizde İș Sağlığı ve Güvenliği konusunda gerekli
çalışmaların koordinasyonunu sağlamak.
-
İşçi personelin, işe giriş ve çıkış bilgilerini her ay
Türkiye İş Kurumu ve Sosyal Güvenlik Kurumu na bildirilmesini
sağlamak.
-
Memurların adli ve idari soruşturmalarını takip etmek ve sonuç
kararlarını taraflara tebliğ etmek.
-
İl, İlçe İdare Kurul kararlarının ve Danıştay kararlarının
ilgililerine ve birim müdürlerine tebliğini yaparak alınan
tebellüğ belgelerini ilgi kuruma göndermek ve alınan kararların
uygulanmasını sağlamak.
-
Askerlik ve hizmet borçlanma işlemlerini yapmak. Askerlik nedeni ile
görevden ayrılanların askerlik süresince ücretsiz izinli
sayılması ve askerlik dönüşü görevine başlatma ile
ilgili yasal işlemleri yapmak.
-
Çeşitli hizmet dallarında çalıştırılacak personelde bulunması
gerekli nitelikleri tespit etmek,
-
Personele mesleki bilgi, beceri ve yeteneklerine göre çalışma,
yetişme ve gelişim yönünden adil ve eşit imkânlar sağlamak.
-
Personeli objektif ölçülere göre değerlendirerek,
başarılı olanları imkân ölçüsünde teşvik etmek
ve ödüllendirmek.
-
Başkanlığın personel politikasının belirlenmesine yararlı çalışmalar
yapmak, önerilerde bulunmak ve Başkanlık Makamına sunmak.
-
Personel planlaması ile ilgili çalışmaları yürütmek,
personel ihtiyaçlarını sistemli bir biçimde tespit etmek,
personelin birimler arasında sayı nitelik yönünden uygun
biçimde dağılımını sağlamak buna göre atamalar yapmak.
-
Başkanlığa özgü meslek ve ihtisas dalları için, personelin
değerlendirilmesinde yararlanılacak özel testler hazırlamak ve
geliştirmek.
-
İşe alınacak personelin niteliklerini ve sınav yöntemlerini tespit
etmek, uygulamaları izlemek.
-
Personel İşlemleri ile ilgili tereddüde düşülen konularda
Başbakanlık Devlet Personel Başkanlığı ve diğer ilgili kuruluşlardan
görüş almak ve bu doğrultuda işlem yürütmek.
-
Başkanlık hesabına öğrenim amacı ile yurt dışına gönderilecek
öğrencilerle ilgili işlemleri yürütmek.
-
Gerektiğinde işveren vekili olarak toplu iş sözleşmeleri yapmak, toplu
iş sözleşmesi toplantılarına katılmak, işçi-işveren ilişkilerini
düzenlemek ve yürütmek.
-
Dış teknik yardım burslarından yararlanarak dış ülkelere
gönderilecek personelin planlamasını yapmak ve Başkanlık Makamının
onayına sunmak.
-
Yurt dışına gönderilecek personelle ilgili (Pasaport, döviz, v.b.)
işlemleri yürütmek.
-
Kalkınma plan ve programlarındaki personel ile ilgili ilke ve tedbirlerin
uygulanmasını sağlamak.
-
Hizmet gereği ihtiyaç duyulan eğitimler ile Belediyemiz birimlerinden
gelen talepler ve Başkanlık makamının emirleri doğrultusunda "Hizmet
içi Eğitim Programları " hazırlamak bu programların
uygulanmasını sağlamak.
-
Yıllık hazırlanan eğitim programında belirtilen eğitimlerin, kurum
içinde ve kurum dışında düzenlenen eğitimlerle personele
verilmesini; kurum içi imkânlarla sağlamak.
-
Yeni çıkacak kanun, tüzük, yönetmelik ve genelgeleri
takip ederek uygulanmasına dair personelin gereken eğitimleri alması
için tüm işlemleri yürütmek.
-
Personelin, görev, yetki ve sorumlulukları ile kamu hizmetinin gereği,
önemi ve verimliliği açısından yetiştirmesini sağlamakla
birlikte, genel haklar ve yasaklar hakkında bilgilendirmek,
-
Belediyenin ihtiyaçları doğrultusunda, stajyer öğrenci
taleplerini karşılamak ve ilgili müdürlüklerde staj
için görevlendirme işlemlerini yapmak.
-
Personel ile ilgili yasaları derlemek, uygulamak, tüzük ve
yönetmelik taslaklarını yasalara göre hazırlamak ve Hukuk İşleri
Müdürlüğünün görüşüne sunmak.
-
Her türlü personel davaları için gerekli bilgileri
toplamak, dosyalarını hazırlamak, gerektiğinde Hukuk İşleri
Müdürlüğüne bilgi vermek, davaları personel
görevleri açısından izlemek.
-
Memur ve işçi disiplin kurulu çalışmalarına katılmak, kurulun
raportörlük görevini yapmak,
-
Başkanlığın aylıklı ve yevmiyeli personelinin her türlü
istihkakları ile bütçe tasarısı önerilerini hazırlamak,
-
Personelin geçici görevlerine ilişkin olurlar almak ve
ilgililere duyurmak.
-
İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde
yürürlükteki mevzuat hükümlerine göre İnsan
Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü’nü
ilgilendiren görevleri yapmaktır.
- İş İlişkileri:
-
Personel ihtiyaçlarını devamlı olarak tespit etmek ve sağlamak
için ilgili Başkanlık birimleriyle;
-
Personel rejimi ve yasaları konusundaki gelişmeleri ve yeni uygulamaları
izlemek için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Devlet Personel
Başkanlığı ve Hazine ve Maliye Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı ve
kurumları, Valilik, Kaymakamlık ile;
-
Çeşitli ücret statülerinin uygulama biçimlerine
ilişkin bilgi alışverişinde bulunmak üzere Bakanlıklar, Belediyeler ve
diğer kuruluşların personel birimleri ile;
-
Personelin emeklilik ve diğer işlemleri ile ilgili yasal değişiklikleri
izlemek için Sosyal Güvenlik Kurumları ile;
-
Teknik yardım projelerinin staj ve uzmanlıklarla ilgili
bölümlerinin hazırlanmasında ilgili Müdürlükler
ile;
-
İnsan gücü planlaması çalışmalarının
yürütülmesinde ilgili Müdürlükler ile;
-
Dış burslarla ilgili olarak Dış İşleri Bakanlığı ile ilişkiler kurar.
İş ilişkilerinin düzenlemesinde Müdür sorumludur. Birimdeki,
birim yetkilileri müdürden alacağı direktiflere göre hareket
eder.
Memur Özlük İşleri Şefliği Görevleri:
-
Yürürlükteki mevzuat hükümleri ve 5393 sayılı
Belediye Kanununun 49. Maddesi ile Mahalli idareler Norm Kadro İlke
Standartlarına uygun olarak belediyenin insan kaynakları işlemlerinin
yürütülmesini sağlamak.
-
Başkanlığın personel ihtiyacını ve personelin göreve alınma ve
görevden çıkarılma ilkelerini tespit etmek ve uygulanmasını
sağlamak.
-
Başkanlığın maaşlı memur kadrosu ihtiyacını tespit etmek, kadroların
alınması için öneriler hazırlamak, alınan kadroların dağıtım
işini yürütmek.
-
Tespit edilen kadro ihtiyaçlarını baz alarak kadro şema ve
cetvellerini hazırlamak.
-
22 Şubat 2007 gün ve 26442 Sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak
yürürlüğe konulan “Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle
Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair
Yönetmelik” doğrultusunda kadroların takibini yapmak.
-
Kurum içi ve kurumlar arası nakil yapılacak personel için
gerekli işlemleri yürütmek.
-
5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 49. Maddesinin
üçüncü fıkrası gereği çalıştırılacak olan
Sözleşmeli Personel için kadro tespit edilip, Hazine ve Maliye
Bakanlığı’nın yayımladığı tavan-taban ücretleri baz alınarak
ücret tespiti için Meclis onayının alınması,
sözleşmelerinin hazırlanması, her türlü yazışmalarının
yapılması.
-
5393 sayılı Kanun’un 49. Maddesi gereği geçici
görevlendirilen personelin tüm işlemlerini yapmak.
-
5393 sayılı Kanun’un 49. Maddesine istinaden memur personele yılda 2
defa verilen ödül/ikramiye işlemlerinin yapılması.
-
Etik Kurul Komisyonu, Mal Bildirimi Komisyonu, İşçi ve Memur Disiplin
Kurulu, Hasar Tespit Komisyonu, İzin Yönergesi, İmza Yetki
Yönergelerini oluşturmak ve yazışmalarını yapmak.
-
Memurlardan sonu “0” ve “5” ile biten yıllar ile
beyan değişikliklerinde ve Kurum değişikliğinde mal beyanı almak incelemek
ve yürürlükteki mevzuata göre gerekli işlemleri yapmak.
-
Müdürlüğün yıllık tahmini bütçesini ve diğer
müdürlüklerin personel harcama kalemlerini hazırlamak.
-
Teknik Hizmet Sınıfında görev yapan personelin 3 ayda bir aldığı Arazi
Tazminatları ile ilgili yazışmalarını ve takibini yapmak.
-
Disiplin Amirleri Yönetmeliğine uygun olarak cezayı gerektiren
davranışlarda bulunduğu tespit edilenlere cezalar doğrultusunda yasalara
uygun olarak işlemleri yürütmek.
-
Belediyeye ilk kez alınacak personel için mevzuat hükümleri
uyarınca tüm hazırlığı yapmak, Personel ihtiyacını karşılamak
üzere gerekli tedbirleri almak.
-
Müdürlüklerin teklifi üzerine, başarılı aday memurların
asalet onaylarını, başarısız adayların da kayıt kapama işlemlerini yapmak.
-
İşe yeni başlayacak memurların ve nakil gelenlerin güvenlik
soruşturmaları ile Sosyal Güvenlik Kurumu“na giriş, emekli
olanların ve nakil gidenlerin çıkış işlemlerini yapmak ve aday
memurların, adaylık süresindeki eğitimi için ilgili
yönetmelik çerçevesinde gerekli eğitim programlarını
hazırlamak ve bu program doğrultusunda eğitimin yapılmasını sağlamak, asalet
onayını almak.
-
Memurların göreve başlayış, görevden ayrılış, vekâlet
görevi, 2. görev, yer değiştirme, silah altına alınma ve
terhislerinde göreve dönmelerine ilişkin işlemlerini yapmak.
-
Takdirname, teşekkür, ödül, görevden çekilme,
disiplin cezaları, göreve son verme ve görevden uzaklaştırma
işlemlerini yapmak.
-
Sosyal Güvenlik Kurumu’ nun HİTAP sistemine süresi
içerisinde veri girişlerinin yapılması.
-
Naklen atama onayları, terfi ve kademe ilerlemeleri, soyadı değişikliği,
öğrenim değişikliği, borçlanma, emeklilik tescil işlemlerini
yapmak.
-
Memurlarla ilgili çeşitli kurumlardan gelen tebliğleri ilgililerine
tebliğ etmek ve özlük dosyalarına konulmasını sağlamak,
-
Derece yükselmesi ile kademe ilerlemeleri onaylarını almak, bunların
kayıt işlemlerini tutmak, terfi edecek memurlar ile
müdürlüklerden gelen kadro tekliflerini inceleyerek meclis
kararının alınmasını sağlamak.
-
Başka kurumlarda hizmetleri olduğunu bildirenlerin hizmetlerini isteyip,
gerekiyorsa intibak işlemini yapmak.
-
Her yıl Ocak ayında, disiplin suçu işlememiş olan memurların
değerlendirmesi yapılarak, 1 kademe verilmesini sağlamak.
-
Yıllık, mazeret, hastalık, aylıksız izin onayları ile izne çıkacak
memurların yerine vekâlet bırakılanların onaylarını almak ve gerekli
işlemlerini yapmak.
-
Hizmet ihyası, toptan ödeme, kesenek iadesi ile emekli ikramiyesi
tahakkuk işlemlerini yapmak, hizmet cetveli çıkarmak.
-
1, 2 ve 3. derece kadrolarda görevli personelin hususi pasaport
işlemlerini yapmak.
-
Yaş haddinden emekli olacakları belirlemek ve gerekli işlemleri yapmak.
-
Belediye Başkanı, Belediye Meclis Üyeleri ve işçi olmayan
personelin mal bildirim beyannamelerini doldurtmak ve dosyalarında
muhafazasını sağlamak, gerekli kurumlara göndermek.
-
Personelin özlük dosyalarını korumak ve yetkililere imza karşılığı
vermek
-
Müdürlüğün kayıt, satın alma işlemlerini yapmak.
-
Memurların maaş işlemlerini yapmak.
-
Belediye memurlarının mali haklarına ilişkin her türlü işlemleri
yürütmek.
-
Müdürlük personelinin geçici veya sürekli
görev yollukları ile ilgili avans mahsup işlemlerini düzenlemek.
-
Emekli keseneği, Emekli Sandığında alınan borçlar, sigorta primleri,
kefalet aidatı, icra borçları, bütçe hizmetlerinden doğan
borçları, vergiler, resimler gibi kesintiler ve tasarruf bonoları ile
ilgili işlemleri yürütmek.
-
Dış ülkelere gönderilen personelin döviz, taahhüt ve
pasaport işlemlerine ilişkin işlemlerini yapmak.
-
Personel ile ilgili mali konularda istenen bilgi ve görüşleri
hazırlamak.
-
Sayıştay’ın kesin kararını ve Sayıştay’dan türlü
nedenlerle geri gönderilen evrakları incelemek ve cevap vermek.
-
Personel işlemleri ile ilgili tereddüde düşülen konularda
Başbakanlık Devlet Personel Başkanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı
ve diğer ilgili kuruluşlardan görüş almak ve bu doğrultuda işlem
yürütmek.
İşçi Özlük İşleri Şefliği Görevleri:
-
Belediyede, 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kurumu, Sosyal Güvenlik Kurumu
ve 4857 sayılı İş Kanunu ile Toplu İş Sözleşmesi hükümlerine
göre işçi çalıştıran tüm
müdürlüklerin işçi ihtiyaçlarını karşılamak.
-
Sınavı kazanan işçi adaylarının hazırlık evraklarını tamamlatmak ve
tayinlerini yapmak.
-
Belediyeye ilk kez alınacak personel için mevzuat hükümleri
uyarınca tüm hazırlığı yapmak, personel ihtiyaçlarını, belediye
içi ve dışından karşılamak üzere gerekli tedbirleri almak.
-
Sosyal Güvenlik Kurumuna işe giriş bildirgelerini vermek ve
güvenlik soruşturması yaptırmak.
-
4857 sayılı İş Kanununun 30.maddesi gereğince işe alınacak Engelli,
Terör Mağduru ile eski hükümlülerin işbaşı yapabilmeleri
için gerekli yasal işlemleri yapmak.
-
506 sayılı Yasanın 60. maddesi gereğince yaşlılık aylığı almaya hak
kazananların yazılı talepleri halinde emeklilik işlemlerini yerine getirmek.
-
Görevinden istifa eden işçilerin kayıt kapama işlemleri ile
görevine gelmeyen işçiler hakkında da yasal işlem yapmak.
-
Personel Devam Kontrol Sisteminin takibi ve işlevselliği ile ilgili gerekli
koordineyi yürütmek.
-
Her yıl Aralık ayında, bir sonra ki yıl için personelin kullanmak
istediği izin tarihlerinin belirlenmesi amacıyla ilgili
Müdürlüklere yıllık izin teklif formlarını
gönderilmesini ve takibini sağlamak.
-
İşe alınan işçiler ile çeşitli nedenlerle iş akitleri fesh
edilen işçiler için gerekli formları düzenleyerek Aile,
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Bölge Çalışma
Müdürlüğüne bildirimde bulunmak.
-
İşçilerin adli davaları ile ilgili Hukuk İşleri
Müdürlüğüne ve mahkemelere gerekli bilgilerin
verilmesini sağlamak.
-
İşçi Disiplin Kurulu tarafından alınan kararların ilgililere
tebliğini sağlamak.
-
Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke
ve Standartlarına Dair Yönetmelik hükümlerini yerine
getirmek.
-
Belediyemiz bünyesinde faaliyet gösteren Personel Anonim
Şirketinde çalışan personelin Aylık Hakedişlerine ait ödeme
emirlerini düzenlemek ve Mali Hizmetler Müdürlüğüne
göndermek.
-
Başkanlığımız ve İş Kur arasında imzalanan protokol gereği Toplum Yararına
Çalışma Projesi (typ) kapsamında gerekli faaliyetleri
yürütmek,
-
Maaş işlemleri, Aylık ücretlerine ilişkin işlemleri, Nafaka,
icra, lojman kesintileri, Doğum, ölüm, evlenme yardımları, Uzun
yol yorulma primi, Mesai ve vardiyalı çalışma planlarını yapmak ve
ücretlendirme, Başkan yardımcısı ücretleri, Disiplin kurulunun
ceza kararları ile Görevlendirme ve harcırah yazışmalarını yapmak.
-
Belediyemizin çalıştırmakla zorunlu olduğu (İşçi)
özürlü ve eski hükümlü oranlarını takip etmek,
çalıştırma zorunluluğu doğduğu zaman gerekli işe alım işlemlerini
yapmak.
-
Tüm işçi personelin ekonomik ve sosyal haklarını
düzenlenmesi için sendika ile işveren arasındaki toplu-iş
sözleşme görüşmelerinin yapılmasını sağlamak, bunun
için gereken yürürlükteki yasal işlemleri yapmak.
-
İşçi personelin Toplu İş Sözleşmesi gereği yazlık ve kışlık KKD
alınmasıyla ilgili yazışmaları ve tüm işlemleri yapmak.
-
Türkiye İş Kurumuna her ay elektronik ortamda personel durumunu
bildirmek.
-
İşçi personelin puantaj ve yevmiye değişikliği işlemlerini,
istirahatlı olduğu zamanlarda Sosyal Güvenlik Kurumu ile olan
işlemlerini, izin ve emeklilik işlemlerini yapmak ve yapılmasını sağlamak.
-
İşçi sendika sözleşmesindeki disiplin hükümlerine
uygun olarak cezayı gerektiren davranışlarda tespit edilen cezalar
doğrultusunda yasalara uygun olarak işlemleri yürütmek.
-
İşçi ve Hizmet Alımı yolu ile görev yapan personele ilişkin onay
ve kararları tebliğ etmek. 3308 sayılı Çıraklık ve Meslek Eğitim
kanununun 18.maddesi gereğince meslek lisesi ve üniversite
öğrencilerinin staj işlemlerini yürütmek.
-
10.07.2010 tarih ve 27637 Sayılı Resmi Gazete ile yürürlüğe
giren Arşiv Hizmetleri Yönetmeliği gereğince,
Müdürlüğümüzün dijital arşiv altyapısını
oluşturmak, mevcut ve yeni oluşacak personel belgelerini dijital olarak
kayıt altına almak.
-
Her yıl sonunda yeni yılda uygulanmak üzere geçici işçi
vizesi alınması için Belediye Meclisine teklif hazırlamak ve sonucuna
göre geçici işçi vizesi yapmak.
-
İşçilerden emekli olan, iş akdi fesh edilenlerin kıdem tazminatlarını
hazırlamak, ilgili birim müdürüne imzalatarak Mali Hizmetler
Müdürlüğüne sunmak.
-
Sözleşmeli personelin maaş işlemlerini yapmak, izinlerini takip etmek
ve sigorta primlerini bildirmek.
-
Personel işlemleri ile ilgili tereddüde düşülen konularda
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Devlet Personel Başkanlığı ve diğer
ilgili kuruluşlardan görüş almak ve bu doğrultuda işlem
yürütmek.
Hizmet İçi Eğitim Şefliği Görevleri
İnsan kaynakları politikasının hedefi, Belediyenin görevlerinin etkin ve
verimli bir şekilde yerine getirilebilmesini sağlayacak personelin
seçilmesi, eğitilmesi, uluslararası normlara uygun olarak yetiştirilmesi
ve hizmet birimlerinde görevlendirilmesi hususlarını objektif kriterlerle
belirlemektir.
Belediyenin insan kaynakları politikasının temel ilkeleri şunlardır:
-
Hizmet İçi Eğitim Yönergesini hazırlamak ve güncel tutmak.
-
Yıllık hizmet içi eğitim programı hazırlamak.
-
Yürütülecek görevlere uygun, nitelikli personelin
seçilmesini sağlayacak sistemi tespit etmek ve geliştirmek,
-
Personelin, görev tatminini en yüksek düzeyde tutarak verimli
çalışmasını sağlayacak ve hizmet kalitesini yükseltecek eğitim
programları hazırlamak,
-
Personelin etkinliğini ve verimliliğini arttırabilecek, görevi
içerisinde yükselebilmesine imkân sağlayacak olan liyakat
sistemini geliştirmek ve bu sistemin uygulanmasında adil ve eşit olanaklar
sağlamak,
-
Yürütülen hizmetin niteliğine uygun çalışma koşulları
sağlayarak, başarıyı ve yaratıcılığı teşvik edecek sistemleri geliştirmek ve
görev tatminini en yüksek düzeyde tutmak.
-
Personelin etkinliğini ve verimliliğini artırmak amacıyla sosyal ve
kültürel ihtiyaçlarını karşılayarak Belediyeye bağlılığını
pekiştirecek ve çalışmayı özendirici hale getirecek “Kurum
Kültürü ve Bilinci’nin” oluşmasını sağlamak,
-
Personelin motivasyon’unu ve Kurum aidiyetini artırmak, birbirleriyle
iletişimini güçlendirmek adına çeşitli programlar
düzenlemek,
-
Hizmet gereği ihtiyaç duyulan eğitimler ile Belediyemiz birimlerinden
gelen talepler ve Başkanlık makamının emirleri doğrultusunda "Hizmet
içi Eğitim Programları " hazırlamak bu programların
uygulanmasını sağlamak,
-
Yıllık hazırlanan eğitim programında belirtilen eğitimlerin, kurum
içinde ve kurum dışında düzenlenen eğitimlerle personele
verilmesini; kurum içi imkânlarla veya hizmet alımı yoluyla
gereken eğitimlerin personele verilmesini sağlamak.
-
Personelin, hizmet içi eğitimden en etkin biçimde
yararlanmasını, yönetimde ve uygulamada etkinliğin artırılmasını
sağlamak.
-
Yeni çıkacak kanun, tüzük, yönetmelik ve genelgeleri
takip ederek uygulanmasına dair personelin gereken eğitimleri alması
için tüm işlemleri yürütmek.
-
Personelin, görev, yetki ve sorumlulukları ile kamu hizmetinin gereği,
önemi ve verimliliği açısından yetiştirmesini sağlamakla
birlikte, genel haklar ve yasaklar hakkında bilgilendirmek
-
Personelin kişilik ve diğer haklarını korumak ve gözetmek.