-
Arazinin halihazır kullanım biçimini saptamak,
-
Kentin ve süregelmekte olan kentleşme olgusunun özelliklerini
dikkate alarak kentsel gelişme ve büyüme hedef ve stratejilerini
belirlemek,
-
Kent arazilerinin gelecekteki kullanım amaçlarını belirlemek ve bunu
haritalar üzerinde işaretlemek,
-
Kent ölçeğinde konut projeksiyonları yaparak kentsel konut
arsalarının üretim koşullarının gelişmesini sağlamak,
-
Yapılaşma ve kentleşme ile ilgili plan ve kurallara aykırı olarak yoğun
insan yerleşmelerine konu olmuş alanlarda düzenleyici ve geliştirici
önlemler almak,
-
Hizmet amaç ve hedefleri, zaman zaman yeni kavram ve yaklaşımlar
açısından gözden geçirmek,
-
Hizmetin olabilen her kesiminde nitel ve nicel hedefleri belirlemek, bu
hedeflerin gerçekleştirilebilmesi için mevcut kaynak ve
alanları gözden geçirmek ve ek kaynak gereksinimini varsa
bunların sağlanması yoluna gitmek,
-
Çalışma planlaması yapmak, 5 yıllık, yıllık ve aylık planlar yapmak,
çalışmalardan sorumlu olanları açıklık ve kesinlikle
belirtmek,
-
Stratejik plan çalışmaları yapmak,
-
Çalışma sonucunda, raporlama sistemi oluşturmak. Görev ve
sorumluluk verilmiş olanlarca, yazılı bir durum raporu ile görevin
gerçekleştirilme durumu açıklanacak,
-
Çalışmalarda elde edilen ilerlemeleri değerlendirmek üzere
dönemsel eşgüdüm toplantıları düzenlemek,
-
Evrak akış düzeni ve disiplinini gerçekleştirmek
-
Başvuru sahiplerinin, ünitelerde fazla dolaşmasına meydan vermeyecek
yönetimle ilişki kurabilmelerini sağlamak,
-
Başvuru sahiplerine yol gösterici olmak bakımından, başvurunun
türüne göre, istenilen belge ve bilgileri içeren bir
kılavuz bastırmak,
-
Arşivi, fihrist, kayıt ve depolama yönünden sürekli
düzenli ve yararlanmaya hazır tutmak,
-
Düzensiz konut alanlarında oturmakta olan semt sakinlerinin yaşam
ölçütlerini hızla yükseltmek için gerekli
planlama çalışmalarını yapmak,
-
Akdeniz Belediye Başkanlığı hudutları dahilinde, 3194 sayılı İmar Kanununa
göre Büyükşehir Belediyelerinin yönetimi hakkındaki
kanun ve bu kanun uyarınca çıkarılan yönetmelikler
doğrultusunda, Belediye Başkanlığına bırakılmış görevleri, Belediye
Başkanı adına yürütmek,
-
İmar parsellerine ait yeni inşaat ve tadilat projelerini tasdik ederek
inşaat ruhsatı düzenlemek.
-
Yapı Kullanma izin belgesi düzenlemek,
-
Gerekli görülen hallerde binalara tamir ve tadilat izni vermek,
-
5216 sayılı Büyükşehir Belediyeleri Kanunu ile İlçe
Belediyelerine verilen görev ve yetkilerden
Müdürlüğü ilgilendiren konuları takip ederek yapmak ve
yaptırmak,
-
Belediye Meclis ve Belediye Encümeni’nin 5393 sayılı Belediye
Kanununun Belediyeye verdiği yetki dahilinde Müdürlük
çalışmaları ile ilgili aldığı kararları uygulamak,
Bu nedenle:
-
Belde bazında veri tabanı oluşturmak ve nazım plan formatında bu verileri
değerlendirmek, irdelemek,
-
Planlanmış bölgelerde genel durumu gözden geçirmek ve zaman
içinde meydana gelecek değişikliklere uyarlanmasını sağlamak,
-
Yani kentsel yerleşme bölgeleri geliştirmek ve bu alanları satın alma
ve kamulaştırma yolu ile elde ederek temel altyapıları getirmek, planlamak,
parsellemek ve satmak,
-
Tasfiye edilmeyecek gecekondu bölgelerinde, hazırlanmış imar ıslah
planının uygulama alanına konulmasını sağlamak ve bu amaçla halkın
etkili katılımına dayalı uygulama projeleri geliştirmek,
-
Konut envanteri ve projeksiyonları yapmak ve gelecekte meydana gelebilecek
konut açığını ve gereksinimini belirlemek,
-
Çevre sorunlarını kentsel planlama işlevinin tamamlayıcı bir
parçası konumuna getirmek, kentsel çevre kalitesini temel
göstergeler itibariyle izlemeye önem vermek ve çevre
kalitesindeki bozulmaları saptamak,
Harita Şefliği’nin Görevleri:
-
Belediye sınırları içinde, imar planı olan alanlarda arazi ve arsa
düzenlemesi yapmak,
-
İmar planı bulunmayan alanlarda yapılacak planlara altlık teşkil edecek
halihazır haritalar oluşturmak,
-
Belediye sınırları içerisinde bulunan kadastral parsellerin
mülkiyet sayısallaştırılmasını gerçekleştirmek,
-
3194 Sayılı İmar Kanununun 18.maddesi uyarınca uygulama yapmak, yaptırmak,
yanı sıra, arazi ve büro kontrolleri yapmak,
-
Hisseli yapılaşmış alanlarda, mülkiyet sorununun
çözümü için 2981/3290 sayılı yasanın 10/c
maddesi uyarınca uygulama yapmak, yaptırmak, yanı sıra, bu
çalışmaların arazi ve büro kontrolleri yapmak,
-
Parsel maliklerinin istemleri üzerine 18.madde uygulaması, ifraz,
tevhit, yola terk gibi işlemleri gerçekleştirmek,
-
Park Bahçeler Müdürlüğü’nün, istemi
doğrultusunda park alanlarını tespit etmek,
-
Fen İşleri Müdürlüğünün istemleri doğrultusunda
park alanlarını tespit ederek park yapımına katkıda bulunmak,
-
Planlama ve İmar Uygulama Şefinin istemleri doğrultusunda yapılacak olan
Kent Merkezi Kentsel Tasarım Planına giren kadastral mülkiyetlerin, kat
irtifakı ve kat mülkiyeti taramalarını Tapu Sicil
Müdürlüğünde yapmak ve Planlama ve İmar Uygulama
Şefliğine vermek,
-
Belediye mülklerinin üzerindeki işgallerin tespitini yapmak,
boşaltılmasını sağlamak,
-
Ruhsatlı yapılacak binalar için, imar durumu, kadastro çapı ve
aplikasyon krokisine göre proje öncesi yerleşim krokisi
hazırlatmak ve kontrol etmek,
-
Ruhsat almış parsellere su basmanına esas yol üstü kotu vermek.
Kamulaştırma Şefliği’nin Görevleri:
-
Kamulaştırma yapılacak yerlerin kamulaştırma işlem dosyalarını hazırlamak ve
ilgili ünitelere göndermek,
-
Belediyeye ait taşınmaz malların Tapu Sicil
Müdürlüğünden kayıtlarını çıkarmak, listesini
düzenlemek, zemindeki kullanımları tespit etmek,
-
Belediye hizmetlerinin yürütülmesi için, yollar,
çocuk bahçesi, yeşil alan vb. yerlerin, Kamulaştırma Yasası
uyarınca, kamu yararına kamulaştırma işlemlerini yapmak, yürütmek,
-
Mülkiyeti hazineye ait kamu hizmetlerine ayrılmış yerlerin Belediyeye
devir işlemlerini yapmak,
-
Belediyeye ait taşınmaz malların bütün haklarını korumak,
kollamak, gözetmek, daha iyi değerlendirilmesini sağlamak için
çeşitli projeler üretmek,
-
Kamulaştırma ile ilgili 5 yıllık imar programlarını hazırlamak,
-
2442/4650 Sayılı Kamulaştırma Yasası’nın 30.maddesine göre kamu
kurumu ve tüzel kişilerinin sahip oldukları taşınmaz mal veya irtifak
haklarının, bedelde karşılıklı olarak anlaşıldığı takdirde bedelin
ödenerek Encümen Kararı ile taşınmaz malları ilgili kurumlarla
görüşerek devir etmek, devir almak işlemlerini yapıp
yürütmek tapu işlemlerini sonuçlandırmak,
-
Mülkiyetinin tamamı belediyeye ait, uygulama imar planlarında kamu
hizmetlerine ayrılmamış olanların Belediye Meclisi ve Encümen kararları
doğrultusunda 2886 Sayılı Devlet İhale Yasası’na göre satışlarını
ve tamamının Mülkiyeti Belediyeye ait olmayan özel kişilerle
hisseli olanları diğer hissedarlara veya müstakil olup ancak uygulama
imar planı gereği müstakilen tek başına inşaat yapmaya müsait
olmayan parselleri bitişiğindeki taşınmaz mal sahiplerine, 3194 Sayılı İmar
Yasası’nın 17.maddesine göre, satılması zorunlu olan parsellerin
satış işlemlerini yapmak sonuçlandırmak,
-
2981/3290 Sayılı Yasa’nın 10/c maddesinin (imar ıslah uygulaması)
uygulanması sonucunda tapu kütüğüne ipotek tesisi için
gerekli ipotek bedellerinin tespiti işlemlerini, yol artığı olup imar planı
gereği ihdasen bitişik, parsel sahibine satılacak olan taşınmaz malların
tahmini satış bedellerine ilişkin Kıymet Takdir Komisyonu Raporunun oluşumu
için gerekli işlemleri yapmak,
-
Belediyeye hibe edilen, devir edilen taşınmazların tapuda devir işlemlerini,
ayrıca şuyulandırma nedeniyle Belediyeye intikal eden, takas, trampa edilen
yerlerin Belediye adına tescil işlemlerinin tapu ve kadastro
müdürlüklerinde yapılmasını sağlamak,
-
Belediye projeleri için arsa sağlamak, proje ve öneriler
geliştirmek, Belediye hizmetlerinin yürütülmesi için
ve Belediyenin görevleri olan 14.50 metre genişliğine kadar olan
yollar, meydan, otopark, çocuk bahçesi, yeşil saha gibi kamu
hizmetleri için kamu yararına ayrılan yerlerin 2942/4650 Sayılı
Kamulaştırma Yasası hükümlerine göre kamulaştırma işlemlerini
yürütmek.
Adres Şefliği’nin Görevleri:
-
Kenti planlamak ve hizmet vermek için kenti sokak sokak, adres adres
tanımak üzere, bilginin alt yapısını oluşturmak. Mevcutta bulunan arsa
ve binaların numaralandırma işlemini yapmak. Sabit adres standardını
sağlamak,
-
Oluşturulan kent bilgi sisteminin alt yapısıyla çevre ve emlak
vergilerinin toplanmasına katkıda bulunmak; İnşaat ruhsatının verilmesinde
kolaylık sağlamak, vb. hizmetlere altlık oluşturmak,
-
Nüfus sayımı ile ortaklaşa çalışma yaparak, adres ve
nüfusun eşleştirilmesini sağlamak, ulusal adres veri tabanı oluşturmak,
-
Belediye yasası uyarınca, Belediye Meclisi kararıyla sokaklara, meydanlara
ad veya numara verme işleminin ön hazırlığını yapmak.
-
Mersin Büyükşehir Belediyesinin 18/09/2015 tarih ve 947 sayılı
Meclis Kararı gereği Numarataj çalışmalarında Büyükşehir
Belediyesi ile koordineli çalışmalar yapmak.
Planlama ve İmar Uygulama Şefliği’nin Görevleri:
-
Nazım planın uygulanmasına yönelik “uygulama imar planı”
yapmak.
-
Planlanmış olanlarda, gerekli durumlarda plan değişikliği veya plan
revizyonu yapmak.
-
Belediye ölçeğinde ve özelinde kentsel veri tabanı
oluşturmak amacıyla diğer alt birim Şeflikleriyle ortak çalışma
yürütmek;
-Nüfus Projeksiyonları,
-Göç hareketleri
-Demografik yapı
-Ekonomik temel
-Konut stoku, konut gereksinimi ve açığı
-Düzensiz konutlarla ilgili olarak;
-
-Coğrafi alan
-
-Nüfus
-
-Sosyal özellikler
-Kentsel gelişme ve büyüme eğilimleri
-ve öteki ilgili parametreler oluşturmak,
-
Kentsel, çevre kalitesinin planlanması ve yönetimi için
gerekli önlemleri almak,
-
Kentleşmenin ve yapılaşmanın hava fotoğrafları yolu ile izlenmesini
sağlamak,
-
Kentsel dönüşüm planları (İmar Planları) yapmak,
-
Toplu konut alanları üretmek,
-
Dar ve küçük ölçekli özel alan planlaması
ve projelendirmesi çalışmalarına ivme kazandırmak,
-
Yeni kentsel gelişme ve yerleşme alanları planlamak ve yaratmak,
-
Yaşanabilir kent adaları oluşturmak,
-
Gecekondu önleme bölgesi planları yapmak,
-
Doğal ve tarihi sit alanlarını saptamak,
-
Bireysel plan değişikliği isteklerini değerlendirmek,
-
İmar, Islah, koruma amaçlı imar planları hakkında bilgi ve imar
durumu almak isteyen özel ve resmi kurum ve kuruluşlara, özel
kişilere istenilen belgeleri hazırlamak, vermek,
-
Koruma amaçlı imar planı, uygulama imar planı ve ıslah planına
göre bina yapmak için dilekçe ile başvurulara, istenilen
belgelerin getirilmesi sonucunda, arazide halihazır tespit yaparak imar
durum belgesi hazırlamak,
-
Uygulama imar, koruma amaçlı imar, ıslah imar planları hakkında bilgi
almak için başvuranlara sözlü bilgi vermek,
-
Proje öncesi yerleşim krokilerini onaylamak
-
Uygulama, ıslah ve parselasyon planlarında meydana gelen hata ve
çelişkileri ilgili ünitelere iletmek, hataların ortadan
kalkmasını sağlamak,
-
İmar adalarının etütlerini yapmak ve yapılanma koşullarını belirlemek,
-
Proje öncesi yerleşim krokisi yaptırmak ve yapılan krokinin imar
planına uygunluğunu belirlemek.
İnşaat Ruhsat Şefliğinin Görevleri:
-
İmar durumu ve proje öncesi istikamet projesine göre projeleri
inceler, Belediye Gelirleri Kanunu ile Belediye Meclisinin
harç ve ücret tarifesi uyarınca inşaat ruhsat harçlarını
hesaplar tahakkuk ettirir.
-
Yapılacak yapının, tapusunu, aplikasyon krokisini, plan
örneğini, imar durumunu, proje öncesi istikamet
krokisini, numarataj belgesini ilgili kurumlardan onaylı mimari, statik,
elektrik ve sıhhi tesisat projelerini, jeolojik ve jeofizik zemin etüt
raporunu, proje ve fenni mesullere ait sicil durum belgelerini,
taahhütnamelerini ve gerekli görüldüğü takdirde
ilgili yönetmelikte belirtilen diğer belgeleri ister, inceler ve
inceleme sonucunda eksiksiz görülmezse inşaat ruhsatını
düzenler.
-
Düzenlenen inşaat ruhsatını gerek bilgisayar ortamında gerekse
dosyalama şeklinde arşivini düzenler.
-
Vatandaşın talebi üzerine Kat İrtifakı kurulmak üzere proje ve
suret tasdiki yapar.
-
İlgili meslek odalarına, SGK’a ve TÜİK’e aylık inşaat
ruhsatlarının birer suretlerini gönderir,
-
Talep edildiği takdirde, arşiv kayıtlarında mevcut bulunan
önceden alınmış inşaat ruhsatlarının birer suretini
ilgiliye verir.
-
İnşaat ruhsatı almak için belediyeye gelen vatandaşa “İnşaat
ruhsatının düzenlenebilmesi için gerekli evraklar”
başlığı altında doküman verilerek yardımcı olur.
-
Ruhsatlı olarak devam eden inşaatlarda, tadilat ruhsatı almayı gerektirmeyen
değişiklikleri proje üzerine işleyerek onaylar.
-
Tarihi çevrenin korunması amacıyla sit alanları, tescilli yapılar ve
varlıkların restorasyonu, rölevesi çalışmalarını yapmak ve bu
alanları görünür kılmak amacıyla koruma – kentsel
tasarım projeleri üretmek,
-
Güvenli ve sürdürülebilir kentsel kalitesinin tesisi ile
çağdaş kent vizyonu kapsamında ilçemizin taşıdığı tarihi,
kültürel, doğal öz değerlerine sahip çıkmak,
-
Çevre ve tarihi dokuyu destek ve katılımla
sürdürülebilir kılmak,
-
Kültür varlıkları ile tarihi dokunun ve kent tarihi bakımından
önem taşıyan mekanların ve işlevlerinin korunmasını sağlamak ve bakım
– onarımını yapmak,
-
Korunması mümkün olmayan kültür varlıklarını aslına
uygun olarak yeniden inşa etmek,
-
5226/2863 Sayılı Kanunun 4. maddesi uyarınca kültür varlıkları ile
ilgili işlem ve uygulamaları yürütmek üzere; sanat tarihi,
mimarlık, şehir planlama, mühendislik, arkeoloji gibi meslek
alanlarından uzmanların görev alacağı çalışma grupları
oluşturmak,
-
Taşınmaz kültür varlıklarında yapılacak olan tadilat ve tamirat
uygulamaları öncesinde yapıyı incelemek ve yapılacak onarıma ilişkin
koşulların uygunluğunu belirlemek,
-
Taşınmaz kültür varlıkları, bunların koruma alanları ve sit
alanlarında, tadilat ve tamiratların; özgün biçim ve
malzemeye uygun olarak gerçekleştirilmesini denetlemek,
-
Taşınmaz kültür varlığı parseline bitişik parsellerde ve koruma
alanlarında yer alan ve yürürlükteki yasal düzenlemelere
göre ruhsatı bulunan tescilsiz taşınmazlardaki tadilat ve tamirat
uygulamalarına, varsa koruma amaçlı imar planı koşulları da dikkate
alınarak izin vermek ve denetlemek,
-
Koruma bölge kurulları tarafından uygun görülen koruma
amaçlı imar planlarının plan hükümleri
çerçevesinde uygulanmasını denetlemek,
-
Koruma bölge kurulları tarafından onaylanmış rölöve,
restitüsyon ve restorasyon projelerine ilişkin uygulamaları denetlemek,
projesine uygun tamamlanan uygulamalar için kullanma izin belgesi
düzenlemek,
-
Taşınmaz kültür varlıkları ile bunların korunma alanlarında Koruma
Yüksek Kurulunun ilke kararları, koruma bölge kurulu kararlarına
aykırı ve ruhsatsız olarak yapılan inşaatlar ile koruma amaçlı imar
planlarında, plana; sitlerde, sit şartlarına aykırı olarak inşa edilen
yapılar hakkında imar mevzuatına göre gerekli işlemleri yapmak,
uygulamayı durdurarak konuyu belgeleriyle koruma bölge kurulu
müdürlüğüne iletmek,
-
Tescilli kültür varlıklarının mail-i inhidam olmaları halinde can
ve mal güvenliğinin sağlanması için gerekli işlemleri yaparak
durumu koruma bölge kurulu müdürlüğüne iletmek,
-
Maliki bulunduğu taşınmaz kültür varlığının onarımını
gerçekleştiremeyecek durumda olan maliklere ilgili idarelerce
yapılacak mali yardımlar ile ilgili düzenlemeleri
gerçekleştirmek,
-
Maliki bulunduğu taşınmaz kültür varlığının onarımını
gerçekleştiremeyecek durumda olan maliklere ilgili idarelerce
yapılacak teknik eleman yardımında doğrudan görev almak ya da bu
görevi üstlenenleri denetlemekle yükümlüdür.
Kullanma İzni Şefliği’nin Görevleri:
-
İnşaat Ruhsatı alınmış ve inşaatı tamamlanmış her türlü işyeri ve
konut birimlerinin, ilgililerin yazılı istemleri üzerine, onaylı proje
ve eklerine göre yerinde kontrolünü yapar, fenni mesullerin
iş bitirme belgelerini, gerekli olan Tedaş, Meski, sığınak, asansör ve
yangın merdiveni raporlarını, ilgili vergi dairesinden ve Sosyal
Güvenlik Kurumundan ilişik kesme yazısını ister, inceler ve
genel iskan raporunu düzenler.
-
Genel İskân Raporu düzenlenen binaya ait bağımsız birimlerin ayrı
veya toplu olarak kullanma izinlerini tanzim eder.
-
Yapı Kullanma İzni harç ve ücretlerini tahakkuk ettirir.
-
Banka ve şahısların Ekspertiz Raporu talebi halinde yerinde proje ve imalat
kontrolü yapar ve sonuçlandırır.
-
İlgili meslek odalarına, SGK’a ve TÜİK’e aylık kullanma
izin belgelerinin birer suretlerini gönderir.
-
Talep edildiği takdirde, arşiv kayıtlarında mevcut bulunan önceden
alınmış kullanma izin belgelerinin birer suretini ilgiliye verir.
-
Düzenlenen kullanma izin belgelerinin gerek bilgisayar ortamında
gerekse dosyalama şeklinde arşivini düzenler.